Een bezoek van de brandweer aan uw vastgoed kan u voor ingewikkelde uitdagingen zetten. Mogelijk ontvangt u van het bevoegd gezag een aanschrijving dat uw vastgoed niet aan de wettelijke brandveiligheidseisen voldoet. Wat moet u nu doen?
Binnen een gestelde termijn moet u vaak de geconstateerde gebreken herstellen, zodat u een mogelijke last onder dwangsom kunt afwenden. Geconstateerde gebreken binnen uw vastgoed hoeven echter niet altijd fysiek hersteld te worden, maar kunnen soms ook 'slechts' een wijziging op papier inhouden. Brafon kan u helpen met het in kaart brengen van de gebreken en kan u inzicht geven wat u hieraan kunt doen. Voorkom zo onnodig kostbare en lange hersteltrajecten!
Het ontstaan van een gebrek komt soms al door achterstallige administratie of vergunningen die niet up-to-date zijn. Een, op oud gebruik van het vastgoed gebaseerde vergunning, kan een compleet hersteltraject overbodig maken. . Brafon helpt u met het beoordelen en inventariseren van deze gebreken, stelt samen met u een plan en planning op en neemt de communicatie op zich met het bevoegd gezag. Tevens kan Brafon als spil fungeren bij het inschakelen van eventuele aannemers of installateurs. U kunt zich op uw eigen business richten en voorkomt zo mogelijk te hoge (extra) kosten.
Afhankelijk van de complexiteit van het gebouw kan een inventarisatie van het hersteltraject al vanaf één dagdeel worden gerealiseerd. Brafon rekent (op basis van de aanschrijving van het bevoegd gezag) een all in prijs (exclusief eventuele vervolgacties). U weet dus direct waar u aan toe bent. Voor de korte, maar zeker ook voor de langere termijn!
Na de aanschrijving van het bevoegd gezag krijgt u enkele weken de tijd voordat de vervolgcontrole van de brandweer plaatsvindt. Dankzij de analyse van Brafon kunt u de brandweer aantonen dat u proactief aan de slag bent gegaan met de geconstateerde gebreken. U komt beslagen ten ijs en kunt een plan(ning) aan de brandweer overleggen waarmee u aangeeft hoe en wanneer de gebreken opgelost worden. De kans op een vervelend conflict met de brandweer en het bevoegd gezag wordt daarmee voorkomen.
Een gecertificeerde brandveiligheidsspecialist van Brafon beoordeelt de aanschrijving die u ontvangen heeft. Deze specialist komt bij u op bezoek om de geconstateerde gebreken te inspecteren. Daarna zal schriftelijk worden aangeven of de gebreken terecht zijn opgemerkt en wordt u over de meest gunstige oplossing geadviseerd. We kijken naar de veiligheid van uw vastgoed, hoe u voldoet aan de wet en nemen daarin de initiële en exploitatiekosten in overweging. Samen met u kan vervolgens een concept planning worden opgesteld om de gebreken definitief te verhelpen. Alle informatie kunt u verwerken in uw reactie naar het bevoegd gezag.
Wilt u meer informatie of wilt u een concrete offerte ontvangen met de mogelijkheden? Neem dan contact op met Pieter van Hoorn. Hij kan u verder helpen met alle informatie over aanschrijvingen van het bevoegd gezag.
Mail Pieter.
Vul het formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op
Bel met Brafon: 088 0088345
E-mail info@brafon.nl
Voor alle overige contactinformatie, klik hier.